Námořní plachetnice Tea La Dea
  • Home
  • Plavby
    • Kondiční plavby
    • Manažerská jachta
    • Ceny
  • Představení
    • S/Y Tea La Dea
    • Skipper
  • Svatba na lodi
    • Svatba na moři
    • Svatební cesta na lodi
  • Logbook
  • Kontakt

PředstavenÍ - S/Y Tea La Dea

Představení a technické údaje loDě

Bénéteau Océanis 411 Clipper - S/Y Tea La Dea - byla vyrobena francouzskou loděnicí Bénéteau patřící do skupiny Groupe Finot.

The 411 Clipper is a high performance craft, the deeper draft providing improved upwind performance.

The 4-cabin Clipper version can provide accommodation for up to 8 + 2 persons. Sleeping accommodation is divided between 4 cabins, both the aft cabins have lee boards, which enable the double berths to be converted to two singles. In the forepeak is a double, aft of which is a bunk cabin opposite the forward heads. For maximum occupancy the saloon table converts to a double berth. Both heads have shower units.

Awarded 1998 Boat of the Year Category: Full-size cruiser, best value by Cruising World.

Probably the most popular sailing yacht of all time!

Construction
  • Hull monolithique,
  • Deck in balza sandwich for the rigidity and the insulation
  • Mast put on the deck, easier adjustment, perfect waterproofness.
  • The rudder is held by a stock in epoxy composite, less weight more rigidity.
  • The structure of hull added to a backing plate for
    a perfect distribution of the stress of the rigging and of the keel.

Navigace

  • GPS plotter, 2x VHF (DSC), echolot, log, autopilot

Různé

  • bojler na teplou vodu
  • nezávislé topení Webasto 5500 v každé kajutě (r. 2009)
  • sklápěcí pasarela (r. 2009)
  • větráky v každé kajutě (r. 2009)
  • meteo stanice (r. 2010)
  • nožní pumpa na slanou vodu v kuchyni (r. 2010)
  • osvětlení LED (r. 2011)
  • plně vybavená kuchyně
  • SONY rádio s CD přehrávačem
  • člun Selva T270VIB s nafukovacím kýlem a motorem Selva Oyster o výkonu 6Hp (r. 2010)
  • hlavní kotva Delta (16kg), dvě záložní kotvy a jedna vodní kotva
  • příďový propeler Vetus 75K (r. 2011)
  • dálkové ovládání kotvy s měřidlem Quick (r. 2011)
  • 220V a 12V zásuvky v každé kajutě
  • sprcha na zadní koupací platformě
  • windex (r. 2010 a r. 2014, r. 2015)
  • bocmanská lávka (r. 2009)
  • kotouč na řezání lan na propeleru (shaft shark, r. 2011)
  • záložní ruční hloubkoměr a anemometr (r. 2012)
  • držák na rybářský prut (r. 2015)

Servis Log

S/Y Tea La Dea je pravidelně servisována a každý rok vytažena z vody s komplexní prohlídkou, antifoulingem a servisem. Více naleznete v Logbooku.
  • min. 1x měsíčně mytí lodě, větrání a start motorů
  • pravidelný roční servis, antifouling, sailmaker, motor, rozvody, teak, ..
  • Kotva Delta (16kg) a 60 metrů kotevního řetězu + 20 metrů navázaného kotevního lana (r. 2009)
  • repase sprayhood, bimini a obšívky kormidla (r. 2010)
  • zpevnění ukotvení zadního rellingu pro usazení přídavného motoru (r. 2010)
  • nová těsnění luken Lawmar (r. 2010)
  • nová pumpa Jabsco v příďové koupelně (r. 2011)
  • odstranění vrstev antifoulingu na základ (r. 2011)
  • nové zdravotní matrace (r. 2011 a r. 2012)
  • generální oprava a refit kotevního vrátku (r. 2013)
  • 2x nové servisní baterie 135Ah (r. 2013)
  • zaplacené DPH a procelní v EU (r. 2013)
  • přeregistrace pod chorvatskou vlajku a změna jména na S/Y Tea La Dea (r. 2013)
  • generální oprava outboard engine (2014)
  • nový sprahood a bimini (r. 2014)
  • krycí vak na genu (r. 2014)
  • výměna vyvazovacích lan, nové fendry, vyvazovací suspenzory  (r. 2014)
  • Nový ventil uzávěru umyvadla zadní koupelny (2015)
  • nové 4 kusy zábradlí (2015)
  • Obnovený design - nové pruhy (2015)
  • Nový držák přívěsného motoru (2015)
  • Nová lukna příďové kabiny (2015)
  • nový windex (2015)
  • nový tri-data display a anemometr (2015)
  • nová gena a repase hlavní plachty z roku 2006 (2015)
  • nová servisní baterie pro bowthruster (2015)
  • nový splitter v elektronistalaci (2015)
  • nový windex (2016)
  • nové rádio s CD a USB (2016)
  • oprava palivového čerpadla u outboard engine (2016)
  • oprava uchycení sálingu, trim stěžně (2016)
  • nová další plynová láhev 5l (2016)
  • 2x nová servisní baterie (2017)
  • nový charger Mastervolt Chargemaster 12/25-3 (2018)
  • výměna dvou uzávěrů wc (2018)
  • nový záchranný ostrůvek (2018)
  • nová vodovodní baterie u kuchyňského dřezu (2019)
  • nové dinghy (VIB260) včetně perseniku (2019)
  • výměna původní matrace za novou zdravotní  matraci (2019)
  • nová týková paluba, úchyty podél lodi, stůl v kokpitu a dvířka do salonu (2019)
  • drydock s průběžnou péčí startování motoru, dobíjení baterií a větrání

Performance

Theoretical performance:
(Boat starts moving at 35 degrees.)

Boat speed @ 12 knots true wind:
180 degrees (dead downwind) = 5.5 knots boat speed
150 degrees = 6.2 knots boat speed
120 degrees = 7.9 knots boat speed
90 degrees = 8.3 knots boat speed
60 degrees = 7.6 knots boat speed
35 degrees = 5.0 knots boat speed

Boat speed based on true wind @ 90 degree wind angle:
WIND SPEED = BOAT SPEED
3 knots wind speed = 3.0 knots boat speed
4 knots wind speed = 4.2 knots boat speed
6 knots wind speed = 5.5 knots boat speed
8 knots wind speed = 7.0 knots boat speed
10 knots wind speed = 7.8 knots boat speed
12 knots wind speed = 8.2 knots boat speed
16 knots wind speed = 8.5 knots boat speed
18 knots wind speed = 8.7 knots boat speed
20 knots wind speed = 9.2 knots boat speed

Sailing Yacht Tea
Océanis 411 Clipper
Year 2002
Overall length
12.71m
Overall beam
3.95m
Draft
1.80m
Berths/Cabins/WC
10/4/2
Light displacement
8500 kg
Ballast 2500 kg
Sail area
83 m2
Main sail roll-in
31,5 m2
Genoa with furling system
51,5 m2
Spinnaker 101 m2
Fresh Water Tanks (2)
560 Litres
Fuel Tank
150 Litres
Motor YANMAR 56Hp
Batteryservisní baterie 390 Ah (3x 130Ah)
a startovací baterie 110 Ah
(r. 2017)

Picture
Picture

Picture

Picture
How to read the Polar diagram:
  • The perfect semi-circle lines represent the boat speed (zero to 12 knots).
  • The numbers outside the semi-circle from 30 to 150 indicate degrees relative to the wind. (Zero degrees is head to wind, and 180 is dead down wind.) 
  • Curved lines show the true wind speed in knots.

Picture
Stability curve:
Heeling more than 115 degrees (mast is well under water!) will cause the 411 to be unable to upright itself. This is because the (standard) keel no longer has enough weight to offset the weight shift.
Picture
(c) 2010 - 2021 "Skipper", namore.cz (sytea.org)


​


​












​































































​
Powered by Create your own unique website with customizable templates.